Zpravodajství 2018

Stalak Bike 2018

29.04.2018 12:12
Opět úspěšné vystopení týmu

Poslední dubnovou sobotu jsme se zúčastnili prvního skutečně bajkového závodu sezóny a tím byl oblíbený Stalak Bike v Rychnově nad Kněžnou. Oproti minulým rokům nás tentokráte čekala rychlá suchá trať a téměř letní počasí. I proto se zde sešla vynikající konkurence a hlavně početná skupina cyklistů našeho oddílu Carla.kupkolo.cz.

Náročné stoupání hned po startu rozdělilo startovní pole podle výkonnosti a postupem času se odtrhl pozdější vítěz závodu Michal Kaněra.

I náš oddíl se tady dočkal několika úspěchů. Výborný závod zde zajela Karolina Bergerová, která svůj výkon korunovala vítězstvím mezi ženami. Výborně se zde prezentovali i naše loňské i letošní posily v mládežnických kategorií. Mezi staršími žačkami vyhrála Anna Benešová a nejlepší kadetka Maryana Goliney byla opět z našeho týmu. Dále jsme obsadili ještě 2. místo mezi nejstaršími muži díky Jirkovi Voňkovi. Závodu se zúčastnili ještě další naši. Starší žák Marek Dvořák skončil sedmý, junior Standa Heczko šestý,Luboš Toman devátý a Luděk Novotný na 17. místě. Pro defekt hned na startu závod bohužel nedokončil Lukáš Fejk.

výsledky

fotky

a ještě další fotky od Hanky Maršíkové

Poslední cyklistické soustředění v Toskánsku pohledem účastníků

19.04.2018 12:57

Koncem března se velká část oddílu zúčastnila posledního soustředění před sezónou. Jak to na takovém soustředění vypadá můžete posoudit sami. Zde jsou reporty dvou členů, kteří se přípravy zúčastnili.

“Máme za sebou vydařené soustředění v Toskánsku, což je ideální kout Evropy pro tréninky na silničním kole. Jsou zde rovinaté dlouhé přímé úseky na větru podél moře pro trénování jízdy v balíku nebo individuálních časovek tak i přejezdy nedalekých pohoří, kde není problém dojet i do tisíce metrů nad mořem. To je zase ideální pro tréninky na závody jako např. Krakonošův cyklomaraton.

Většinou jsme jezdili rozděleni podle výkonnosti po cca 15-tičlených skupinách. Tréninky trvaly obvykle kolem 6-ti hodin. Podle naježděných stovek kilometrů a nastoupaných tisícovek metrů můžeme soustředění považovat za úspěšné a do nadcházející závodní sezóny vstupujeme dobře připraveni.”. Tolik info od Radka Marka.

A teď ještě jak to viděla Karolína Bergerová, pro níž to bylo již třetí letošní soustředění. “Toskánsko je oblast v Itálii, do které každoročně míří spousta cyklistů. Není divu. Tato oblast nabízí nejen rovinatý terén podél moře a u města Grosseto, ale i několik kopečků, které dokáží potrápit nejednoho sportovce.Díky Petru Kordíkovi, který pořádá cyklo kemp na 10 dní, jsem se už do této oblasti mohla podívat už po sedmé. Možná se zdá, že už mě to tam nemůže ani bavit, ale opak je pravdou. Každý rok přinese něco nového. Poznání nových lidí, jiné zvolení tras ale i počasí.

V kempu se sejde spousta lidí, kteří se rozdělí první dny do skupin dle výkonnosti ale i dle přátelských vztahů. Skupiny mají okolo deseti cyklistů, protože více už může být nebezpečné. Vyjíždělo se na několikahodinové tréninky s výjezdem mezi desátou a jedenáctou hodinou dle domluvy ve skupině, aktuálního fyzického stavu či počasí.

Já byla ve skupině se svým přítelem a senzačními lidmi, se kterými jsem zažívala nezapomenutelné okamžiky každý den. Většinou to byly úsměvné chvilky. Jednou jsem dokonce byla ráda, že jsem smíchy nespadla z kola :-D. Ten mě ale přecházel při výjezdech kopců, jejichž zdolávání bylo od jednotek až po desítky minut a na vrcholu se závěrečným spurtem. Mimo užívání místní krásné přírody, příjemného počasí, cest téměř bez děr a aut, jsme se zastavovali na tradiční italskou kávu a něco sladkého, což nás povzbuzovalo k opětovnému sednutí do sedel. Každodenní hromada ujetých kilometrů utíkala díky těmto příjemným zastávkám jako nic.

Na tomto kempu byli i další členové našeho týmu. Pavel Kubín, Radek Marek a Luboš Toman se svými třemi svěřenci. Každý měl svoji skupinu, svoje plány, najeté kilometry a svoje zážitky. Dle jejich zpráv si to užili a patřičně se připravili na cyklistickou sezonu, stejně jako já.”

Medailový Kuks

16.04.2018 13:39

V sobotu 14.dubna jsme se v Kuksu rozloučili s přípravnými závody. Konaly se zde běžecké závody pro všechny kategorie věkové i výkonnostní, kterých se zúčastnily stovky závodníků. Protože je to místní závod, nemohly tam chybět ani naše barvy oddílu Carla.kupkolo.cz Dvůr Králové nad Labem. Na své si zde přišly i naše děti, pro které tu byli připraveny tratě od pár metrů po 1,5 km. Z našich dětí se závodu zúčastnila Anežka Holanová, a obsadila ve své kategorii mezi děvčaty 3. místo. O kategorii výše skončila na druhém místě ještě Lenka Novotná.

Dospělácké kategorie jsme obsadili ve dvou distancích a na obou s vynikajícími výsledky.

Nejlépe jsme dopadli na trati 10 km, kde se všichni naši umístili na bedně. Celkově třetí a v kategorii druhý skončil Lukáš Fejk, který se teprve pozdě v noci před závodem vrátil z náročného cyklistického soustředění na Mallorce. Na stejném stupínku skončila i Aneta Khýrová mezi ženami. A do třetice nám patří ještě vítězství Milana Peška v kategorii nad 50 let. Další účastníky v našem dresu jsme měli i na velice obtížné maratonské trati dlouhé 43 km vedoucí místními lesy až na Zvičinu a přes přehradu zpět. Skvělého úspěchu zde v našem dresu dosáhl Tomáš Hak, který doběhl celkově třetí a ve své kategorii obsadil stříbrnou pozici. Svůj první maraton zde absolvoval Luděk Novotný, který doběhl na 6. místě.

Přípravné období nám tímto skončilo a teď už se budeme soustředit především na cyklistiku.

výsledky běžeckých závodů Zkus maraton Kuks

fotky a ještě další  tady

Úspěšný víkend běžecký i cyklistický...

08.04.2018 13:54
 V sobotu náš místní Safaripark uspořádal další ročník Běhu Safari na podporu nosorožcům. To nemohlo nechat v klidu naše místní běžce a tak jsme se ho ve velkém množství zúčastnili v hojném počtu.
Organizačně tento závod trochu zaostával za ostatními závody v okolí, ale o to větší sportovní úroveň měl. Tohoto závodu se na třech tratích 2, 5 a 10 km zúčastnilo více než pětistovka závodníků.
Na nejkratší trati 2 kilometry se na třetím místě umístila naše nejmladší oddílová borkyně Anežka Holanová, která porazila většínu i o několik let starších soupeřek.
Hlavní závod opět s účastí 200 závodníků vyhrál celkově Kamil Krunka. I my jsme ale měli početné zastoupení v popředí. Nejlépe si v kategorii vedla Aneta Khýrová, která svůj letošní čtvrtý start proměnila ve čtvrté vítězství. Na třetí místo ještě dosáhl Milan Pešek. Z oddílových závodníků se ještě umístil na 5. místě Luděk Novotný  a na 22. místě Lukáš Toman.
První letošní cyklistickou prověrku si odbyla Karolina Bergerová. V Hradci Králové na MTB Amix Biřička. Tento závod "na rozjetí" se jel oproti předcházejícím rokům za ideálních podmínek. Celkovým vítězem se stal Roman Šťasný z Rock-Machine Cyklomax. Mezi ženami jsme měli ale vítězku z našeho oddílu a tou byla Karolina Bergerová.
Další premiéru si dnes odbývají naši mladíci Jan Lukeš a David Voňka na Českém poháru na silnici ve Zbraslavi...

výsledky Běhu Safari

fotky Běh Safari

výsledky Amix Biřička

Netradiční "soustředění" Lukáše Tomana v Ománu

01.04.2018 13:11

Tour de (T)Oman

Zima a jaro pro cyklisty znamená přípravné období s najížděním kilometrů před prvními závody . Většina cyklistů utíká před zimou do destinací, kde jsou vhodné podmínky pro trénink a to především typické cyklistické lokality jako je Itálie - královédvorským cyklistům známé Toskánsko , Španělsko- ostrov Mallorca, Kanárské ostrovy či stále populárnější španělské pobřeží nebo Chorvatsko.
Já si vybírám místa, která nejsou cyklisty zatím úplně objevena a to například loni Izrael s Palestinou či v roce 2013 s Tomášem Bergerem Maroko. Letos padla volba na Arabský poloostrov, respektive Spojené arabské emiráty a Omán. Tyto státy jsou cyklisty známé především kvůli zimním silničním profesionálním  závodům Okolo Ománu, Okolo Dubaje, Okolo Abu Zabí nebo spojované se sponzoringem předních světových týmu. Nicméně cykloturistikou zcela neobjevené. Já cestuji takzvaně natěžko, tedy se vším vybavením (cca 35 kg - karimatka, spacák, náhradní díly atd.). Pro své cestování používám výraz rychlostní cykloturistika, kdy se snažím skloubit trénink s kulturně poznávací  činností.
Moje třítýdenní putování začalo v Dubaji, kam jsem přiletěl z polských Katowic. Do Dubaje jsem přilétl večer a čekalo mě příjemných 20 stupňů. První úkol byl smontovat kolo z krabice, schovat či uschovat krabici tak, abych ji mohl použít při zpáteční cestě. Schoval jsem ji pár kilometrů od letiště a překvapivě tam zůstala celé tři týdny. Následovalo nočních cca 50 km do centra Dubaje, nicméně jsem zabloudil, najel na dvanáctiproudou dálnici pojmenovanou po šejku Zayedovi, odkud mě ve 3 ráno stahovala dubajská policie, kvůli které jsou musel do centra dojet taxíkem. Další den byl rovněž těžký na orientaci, protože jezdím bez GPS a Emiráty, především okolo Dubaje, jsou protkané dálnicemi. Na jedné vedoucí na sever jsem poprvé v životě začal stopovat i s kolem, odchytil jsem borce, který mě za stmívání hodil do 40 km vzdáleného města Ras al-Khaimach. Ráno jsem pokračoval po pobřeží do severní části Ománu nazvané Musandam, která je odříznuta od zbytku sultanátu kvůli střetu Ománců s Emirátčany v 70. letech 20. století. Z města Khasab, odkud mimo jiné vyplouvají trajekty do pouhých 80 km vzdáleného Íránu (původní plán byl vracet se z Teheránu). Z Khasabu jsem se stejnou cestou vrátil do Emirátů a pokračoval na východní pobřeží s městem Fujairah a poté podruhé vstoupil do Ománu, po opětovném zaplacení ománského víza. Následovaly kilometry po ománskem pobřeží, přes město Sohar do hlavního města Muscatu. Cestou jsem viděl býčí zápasy a také spousty zničených domů při pobřeží, které zpustošil cyklón v roce 2007. Někteří obyvatelé si domy opravily, ale většina postavila za přispění vlády domy nové, dále od pobřeží. Muscatem jsem projel bez větších zastávek a projel do pobřežního města Mutrah, kde začal členitější terén. Dále jsem pokračoval částečně vnitrozemím směrem na město Sur, město legendárního arabského námořníka Sindibáda. Cestou jsem se zastavil u přírodní  zajímavosti Bimmah sinkhole -  propadlina kilometr od pobřeží s mořskou vodou. Projel okolo Wadi Shab a pokračoval k želví přírodní rezervaci u Ras al Hadd, kde kladou vejce karety obrovské. Následovalo 80 km jižně podél větrného pobřeží Indického oceánu. Zpět jsem se vracel vnitrozemím, přes Wadi Bani Khalid - přírodní bazény s možnosti koupání. Dále jsem jel podél okrajové části největší písečné pouště na světě Rub al Chálí, části zvané Wahíba sands, kam jezdí turisté do luxusních pouštních kempů. Z pouště jsem se vydal přes historické město Nizwa a starou jemenskou osadu Misfat al Abryeen do pohoří Hadžar na nejvyšší bod Arabského poloostrova Jebel Shams, v češtině Sluneční hora. Tento kopec má převýšení cca 1500m, nejvyšší bod přes 3000 m.n.m., ovšem na kole se dá vyjet do cca 2000 m.n.m. (výše je vojensky prostor). Zde je výhled na tzv. Grand kaňon Ománu. Na tomto místě jsem náhodně potkal mého bývalého učitele z Fakulty tělesné výchovy a sportu, atleta a protřelého cykloturistu Radima Jebavého s kolegou. Tento výšlap, zčásti po štěrkové cestě, se bezesporu stal nejtěžším místem výletu. Zdejší nekonečné rampy se sklonem okolo 20 % určitě náročností převyšují i alpské průsmyky. Odtud jsem pokračoval zpět do Emirátů , konkrétně do čtvrtého největšího města Emiratů Al Ajnu, který je na hranicích s Ománem. Tam jsem navštívil Wadi adventure water park -  komplex s umělou vlnou pro surfování a kanálem pro vodní slalom. Zde jsem si zajezdil na kajaku na tratích, kde přes zimu trénují i čeští vrcholoví slalomáři. Nad městem Al Ajn ční druhá největší hora Emirátů Jebel Hafeet s 1250 výškovými metry. Tento nádherný 12 kilometrový výšlap s kilometrovým převýšením jsem si dal před odjezdem autobusem z Al Ajnu zpět do Dubaje (dálnice mi nedovolila pokračovat v sedle).
Samostatnou kapitolou jsou obyvatelé Arabského poloostrova, především Ománci. Jejich pohostinnost , ochota a snaha pomoci byla skvělá a to včetně tamních přistěhovalců, hlavně Indů, Pákistánců a Bangladéšanů. Každý den se mi dostávalo pozvání na čaj, kafe, grilování, přespání nebo jinou formu pomoci. Uvedu pár příkladů: když jsem obsadil verandu rybářské chaty na pláži, majitel přijel a zeptal se, jestli něco nepotřebuji; Ahmed, který mě vzal do své palmové plantáže s bazénem, kde jsem mohl přespat a strávit večer po boku jeho kamarádů; Maher, vysoce postavená osoba Dubajského světového obchodního centra, který poslal svého řidiče pro moje oblíbené jídlo a který mě pohostil kromě večeře i pivem; borec, který mi o půlnoci přivezl večeři; restaurace, kde si nechtěli vzít peníze; poláci, kteří se rozdělili o večeři a vodku; Pákistánci, kteří mě vzali do svého beduínského stanu přenocovat; kluci, s kterými jsem griloval v horách; pouliční prodavač špízů, který mě dosyta nakrmil; a spousta dalších bez ohledu na věk a životní úroveň.
Celé tři týdny se pohybovala teplota okolo 30 stupňů přes den a v noci okolo 20 stupňů. . Defekty se mi vyhýbaly, kromě zničeného přesmykače, který jsem v půlce okruhu zahodil, tudíž jsem vpředu řadil ručně a prasklého nosiče, který jsem za pomoci řidiče kamionu opravil. Celkově jsem najel 2412 km na kole, 120 km autobusem, 40 km stopem a 20 km taxíkem. 120 hodin strávených v sedle s rychlostním průměrem 20 km/h. Za materiální podporu patří dík královédvorskému oddílu, především třemešenskému e-shopu kupkolo.cz. Závěrem můžu doporučit, především Omán, k návštěvě, ať už s kolem či bez kola.

Okolo Stračova - V mrazivém počasí "Dvoráci" atakovali přední příčky

18.03.2018 20:15

Další z přípravných závodů na sezónu byl již tradiční běh na 10 km Okolo Stračova. Počasí, "že by psa nevyhnal" (-5 st. a vichr), uvítalo nejsilnější účast ze Dvora. A nebylo to jen o účasti. I přes nepřízeň počasí závodníci oddílu Carla.kupkolo.cz v některých kategoriích bojovali o příčky nejvyšší.

Celkově zde vyhrál domácí Milan Janata. Ženy do 40-ti let ovládla Aneta Khýrová. A nebyla sama, kdo se z našich umístil na bedně. Mezi muži 50-59 let bral 3. místo Milan Pešek. Čtvrté místo vybojoval Luděk Novotný a na 5. místě se mezi muži umístil Lukáš Fejk.

Kromě členů oddílu se závodu zúčastnili ještě další 2 borci ze Dvora a okolí:. Tomáš Hak bral 5. místo v kategorii a Martin záruba místo 11.

Další z běžeckých závodů, kde si oddíloví závodníci otestují formu před začátkem cyklistické sezóny bude za 14 dní Křížová desítka v Hradci Králové.

výsledky

fotky

Úpická 10 a celkové vyhlášení Zimní běžecké ligy

06.03.2018 07:41

V neděli jsme v rámci přípravy zavítali na první závod hlavní sezóny, kterým byla Úpická desítka. Po delší době ideální počasí a tak se závodu zúčastnila cca stovka závodníků. Poprvé se v letošní sezóně postavila na start i naše Aneta Khýrová, která systémem Start-cíl celý závod mezi ženami ovládla. Závod běžel i Luděk Novotný, který skončil na 8. místě.

Po tomto závodě proběhlo i slavnostní vyhlášení celé Zimní běžecké ligy. Tam jsme už měli početnější zastoupení. Bohužel jen těsně nám v celkovém pořadí uteklo pódium. Nejlépe na tom byl Milan Pešek, u kterého rozhodli při rovnosti bodů o 3. místě až vzájemné souboje. Bohužel Milan nakonec obsadil nepopulární 4. příčku. V hlavní mužské kategorii se na pěkném 5. místě umístil Lukáš Fejk. V celém seriálu se také umístil na celkovém 7. místě Luděk Novotný.

Ještě než začne naplno cyklistická sezóna, absolvujeme ještě několik běhů a pak už se vrhneme převážně na kolo.

fotky z vyhlášení

výsledky: Zimní liga celkově, Úpická desítka

První najíždění kilometrů v teple v podání Karoliny Bergerové

16.02.2018 16:46

Příprava na sezónu 2018 - report od Karoliny

Úspěšný závěr minulé sezony mě motivoval k tomu, abych se do té nadcházející snažila připravit ještě lépe. Zima je pro cyklistu obdobím, kdy se najíždí hlavně objemové kilometry, ale samozřejmě nezapomínám ani na oblíbené běžky a plavání.

Většina závodníků jezdí z důvodu stálosti počasí v zimě na jih do teplejších krajin, kde jsou pro dlouhé tréninky lepší podmínky, a tak jsem i já na konci ledna odletěla na 8 tréninkových dnů do překrásného španělského přímořského města Dénia. Ve Španělsku jsem byla poprvé, a proto jsem nevěděla, co mám čekat. Těšila jsem se na teplejší počasí, než je doma, ale i na tamní krajinu, kde se kousek od pobřeží začínají zvedat krásné a vysoké hory. V nížinách u pobřeží jsou často vysázené olivovníky, kolem cest rostou i teď v zimě pomeranče, ve městech palmy a kolem hlavních silnic i „lehké slečny“. Co se týče dopravy, tak z pohledu cyklisty luxus. Kdo kdy byl ve Španělsku nebo Italii, tak mi potvrdí, že zde vládne maximální ohleduplnost řidičů vůči cyklistům. Nejen v horských serpentýnách, kdy za vámi jede auto do doby, než si řidič bude 100 procentně jist, že svým předjetím neohrozí nejen sebe ale ani cyklistu, ale i v členitých městech, kde jsou cyklistické pruhy snad do půlky pruhů pro auta. Navíc jsou přechody pro chodce situované na retardérech (vyvýšených plochách silnic), které donutí řidiče ještě více zpomalit.

Každý den byl ve Španělsku zajímavý, plný zážitků, ale i únavy z náročných tréninků. Takže musím přiznat, že jsem ráda zase zpátky v Čechách.

napsala : Karolina Bergerová

Dnes Karolina odletěla na soustředění č. 2 opět do Španělska....

Zimní příprava našich závodníků....

09.02.2018 10:12

Ani v zimní sezóně naši závodníci nelení.

Někteří závodníci pravidelně startují v běžeckých závodec zimní ligy. A nevedou si zde špatně. Ve hře jsou i pódiová umístění. Ve složení Lukáš Fejk, Luděk Novotný a Milan Pešek se účastní většiny závodů v okolí Úpice.

Někteří vzali přípravu v zimním stylu.

Příkladem je Standa Heczko, který si střihnul Skialpový závod v Peci pod Sněžkou Noc tuleních pásů. V obnovené premiéře tohoto náročného nočního závodu ve velké konkurenci v závodě jednotlivců dokonce vyhrál. Tady je jeho report:

Na Noc Tuleních pásů jsem vyrazil s tím, že ji budu brát tréninkově. Spíš jako přípravu do dalšího závodu Českého poháru na Dolní Moravě a vzhledem k tomu, že NTP je závod dost populární, tak i vyzkoušet psychiku na startu s hodně lidmi, před ME. Moc nadějí jsem si nedělal. Áčkovou trasu jsem nešel, protože jsem nesehnal parťáka. Tak jsem šel Béčkovou (tedy kratší). Na startovce v kategorii můžu bez rozdílu věku bylo circa 50 chlapů (jasně i hobíci, to ale neznamená, že se tam nenašli i profíci). Atmosféra byla neskutečná, řekl bych že to je asi můj dosavadní nejoblíbenější závod - lidi, organizátoři, zázemí.. Pak mělo dojít ke startu. Ze zkušeností a rad svého trénéra/démona - Lubči Tomana jsem si samozřejmě našel flek úplně na čele. Po vyběhnutí jsem myslím chvilku běžel s Tomem Bergerem, ten měl ovšem před prvním stoupáním nějaké problémy s vybavením. Takže jsem do nočních Krkonoš vyběhl sám. Ostatně sám jsem posléze doběhl i do cíle s opravdu velkým údivem. A to nejen mým, když jsem přijížděl, organizátoři teprve stavěli bannery.  Toť vše k mému výsledku na Noci Tuleních pásů :-)